وبلاگی مخصوص الغدیریا
وبلاگی مخصوص الغدیریا
سعید جوزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) ترانسدیوسر پولادی ضد زنگ از ترانسدیوسر پلی اورتانی(Polyurethane) بهتر است.

غلط

به منظور صدور بهینه ی امواج آلتراسونیک از ترانسدیوسر به درون هر نوع مایعی، باید مقاومت ظاهری یا امپدانس (Impedance) معینی میان جنس ترانسدیوسر و مایع، برقرار باشد. هر چه تفاضل امپدانس مایع و جنس ترانسدیوسر بیشتر باشد، ضریب انعکاس بیشتر خواهد شد و در نتیجه امواج آلتراسونیک کمتری به درون مایع انتقال خواهند یافت. برای مثال، امپدانس پلی اورتان به امپدانس آب نزدیک تر است. این امر موجب ضریب انعکاس کمتر و در نتیجه انتقال بهتر امواج به درون آب می شود. از سوی دیگر، پولاد ضد زنگ منجر به ضریب انعکاس بالایی       می شود و میزان انتقال امواج را کاهش می دهد. در این مورد، بیشتر انرژی تولید شده توسط ترانسدیوسر منعکس شده و به بخش سرامیکی ترانسدیوسر باز می گردد.

2) تابلو الکتریکی دستگاه آلتراسونیک ال. جی سونیک را می توان در هر شرایط جوی در فضای باز رها کرد.

صحیح

شرکت ال. جی سوند نوعی تابلو الکتریکی آلومینیومی با درجه ی IP67 نیز ارائه می کند. این بدان معناست که  تابلو های آلومینیومی را می توان در شرایط جوی خشک یا مرطوب در فضای باز رها کرد.

3) دستگاه های ال. جی سونیک، ولتاژ بالایی را مستقیماً به درون آب می فرستند

غلط

دستگاه های جلبک کش آلتراسونیک ال. جی سونیک هم می توانند با انرژی خورشیدی (یعنی جریان مستقیمDC با ولتاژ پایین) کار کنند و هم با جریان متناوب (AC) با ولتاژ 110 یا 220 ولت. در ابتدا، این انرژی الکتریکی (اعم از جریان مستقیم یا متناوب) توسط تابلو الکتریکی که در محلی خشک نصب شده، دریافت می شوند. سپس تابلو الکتریکی ولتاژ نسبتاً بالا را (در اینجا منظور ولتاژ 110 یا 220 ولتی جریان متناوب است) که شدت جریان بالایی هم  دارد به سیگنال های با توان پایین و شدت جریان پایین (در حدود میلی آمپر) تبدیل می کند. پس از آن، ترانسدیوسر این سیگنال های ویژه ی ورودی را به امواج آلتراسونیک با بسامدهای معین تبدیل می نماید. حتی در مواردی که کابل ترانسدیوسر آسیب دیده باشد، هیچ خطری متوجه آدمی یا اشکال دیگر حیات موجود در آب نیست.

4) دستگاه هایی که شرکت ال. جی سوند تولید می کند قابلیت کارکردن با انرژی خورشیدی را ندارند.

غلط

تمام مدل های دستگاه های جلبک کش آلتراسونیک ال. جی سونیک در کنار قابلیت کار کردن با جریان متناوب، قادر به کارکردن با انرژی خورشیدی یا هر منبع انرژی دیگری با جریان مستقیم هستند. دستگاه های  جلبک کش آلتراسونیک ال. جی سونیک با برق ورودی 24 ولت کار می کنند. توان مصرفی کل این دستگاه ها پایین است (نهایتاً 13 وات)؛ این توان مصرفی و ولتاژ ورودی پایین، امکان استفاده از پانل های خورشیدی کوچک را فراهم می سازد.

 

5) وقتی که سیگنال صوتی به محیط بیرون از ترانسدیوسر انتقال می یابد از قدرت آن کاسته  می شود

غلط

شرکت ال. جی سوند، دامنه ی ادعایی انتقال امواج آلتراسونیک را تضمین می کند. قدرت سیگنال آلتراسونیکی که از تابلو الکتریکی به ترانسدیوسر فرستاده می شود، کم نمی شود؛ این عدم نقصان در قدرت سیگنال آلتراسونیکی به دلیل ساخت ویژه ی کابل ترانسدیوسر است که ترانسدیوسر را به جعبه ی الکتریکی وصل می کند. ترانسدیوسر دستگاه ال. جی سونیک سیگنال الکتریکی را به نحوی بسیار کارآمد(با حداقل نقصان در قدرت سیگنال) تبدیل      می کند. از این گذشته ، بدنه ی ترانسدیوسر از جنسی ساخته شده که انتقال موثر امواج آلتراسونیک را به داخل آب، تضمین می کند. همه ی این ویژگی ها موجب می شود تا شرکت ال. جی سوند بتواند تمامی دامنه های ادعایی امواج آلتراسونیک دستگاه های جلبک کش را تضمین نماید.

6) امواج صوتی که توسط دستگاه های آلتراسونیک ال. جی سونیک تولید می شوند بر رفتار یا فیزیولوژی جانداران خشک زی یا آبزی حساس به بسامدهای معین آلتراسونیک، اثر سوء نمی گذارد.

صحیح

این امواج صوتی بر حیات جانداران خشک زی یا آبزی هیچ اثر بدی نمی گذارد.

7) امواج صوتی تولید شده توسط دستگاه های ال. جی سونیک، ممکن است با سیگنال های رادیویی، تداخل کند.

غلط

در هیچ یک از مطالعات موردی صورت گرفته بر روی سیستم های ال. جی سونیک، تداخلی میان امواج آلتراسونیک دستگاه ها با سیگنال های رادیویی مشاهده نشده است. از این گذشته، سیگنال های رادیویی از لحاظ ماهیتی با سیگنال های آلتراسونیک فرق دارند.

8)دستگاه هایی که توان مصرفی بالاتری دارند، در کنترل رشد خزه ها موثرتر عمل می کنند.

غلط

بازده ی یک دستگاه آلتراسونیک معمولاً توسط توان مصرفی آن تعیین نمی شود بلکه ویژه بودن و شفافیت سیگنال های آلتراسونیک که به درون آب می فرستد بستگی دارد.

برای مثال ممکن است دستگاه های با توان مصرفی بالا، مقدار زیادی از قدرت صوتی(بر حسب دسی بل) را به هدر دهند، چون ترانسدیوسرشان نمی تواند به نحوی کارآمد سیگنال های ورودی پرقدرت را تبدیل کند. لطفاً به توضیحات ذیل گزاره ی «ترانسدیوسر پولادی ضد زنگ بهتر از ترانسدیوسر پلی اورتانی است» در همین بخش رجوع کنید.

از این گذشته ، بازدهی دستگاه آلتراسونیک از جهت کنترل رشد خزه ها، به کیفیت امواجی که صادر می کند نیز بستگی دارد. بازدهی بالا در این زمینه، به واسطه ی محاسبات دقیق و تولید سیگنال موثر توسط دستگاه های الکترونیکی ال. جی سونیک و نیز تبدیل موثر این سیگنال ها به وسیله ی ترانسدیوسر ال. جی سونیک و نیز انتقال موثر این امواج به درون آب، ممکن گردیده است. مواردی که در فوق آمد، ساز و کارهای سه گانه ی اثر بخشی سیستم های ال. جی سونیک هستند. تحقیقات علمی نشان داده اند علیرغم اینکه دستگاه های ال. جی سونیک پایین ترین توان مصرفی را دارند، در بازار روز دنیا، از نظر قدرت سیگنال های صوتی تولیدی، قدرتمندترین هستند.

9) ترانسدیوسر ال. جی سونیک اگر بیرون از آب قرار داده شود، ممکن است داغ کند.

غلط

ترانسدیوسر ال. جی سونیک داغ نمی کند. با این حال اما، اگر ترانسدیوسر به مدتی طولانی بیرون از آب قرار بگیرد، عمر مفید آن کاهش می یابد. بنابراین، توصیه می کنیم دستگاه ال. جی سونیک را به هنگام بیرون آوردن از آب، خاموش کنید.

10 ) دستگاه های ال. جی سونیک، هیچ گونه تأثیری بر سایر اشکال حیات نظیر ماهی ها، گیاهان آبزی، حشرات آبزی، ریزشناوران و غیره نمی گذارد.

صحیح

طبق تحقیقات علمی که انجام داده ایم و با اتکاء به تجربیات وسیعی که در این زمینه داریم، می توانیم بگوییم هیچ موردی دال  بر تأثیر منفی امواج آلتراسونیک تولید شده توسط ال. جی سونیک بر روی این جانداران، وجود ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط سعید جوزی