وبلاگی مخصوص الغدیریا
وبلاگی مخصوص الغدیریا
سعید جوزی

 

ساخت باندهای Floor Standing

باند های ایستاده یا فلور استندینگ. بهترین گزینه برای دستیابی به صدای مطلوب و دل نشین هستند. بعد از کلی تحقیق و پرس و جو . با اتکا به تجربیات چندین ساله خودم تصمیم گفتم یک سیستم های فای با باندهای ایستاده بسازم. مراحل ساخت و نهوه ساختن این باندهارو براتون گذاشتم تا ببینید و اگه دوست داشتید بسازید. البته خیلی دقت و صبر و حوصله می خواد. برای این که وبلاگ خیلی سنگین نشه و حجم عکس ها بالا نره گذاشتمشون برای دانلود٬ حجمش از یک تراک mp3 که دانلود میکنید بیشتر نیست 5MB نا قابل یک سری توضیحات درباره انتخاب درایو ها (بلندگو) و انتخاب چوب مناسب برای ساخت باکسها مینویسم.    "دانلود مراحل ساخت

 

من برای ساخت باکس از MDFخام استفاده کردم(بی روکش) MDFبافت یکنواخت و فشرده ای داره و ارتعاش کمی داره. به قول DIYهای آمریکایی خیلی دنس هست (پر چگالی) رنگ زدن و روکش کردنشون هم به خاطر سطح یک دست و صافی که دارند راحت تر از چیزهای دیگه هست. اتصال هم بستگی به امکانات و شرایطتون داره. تو عکسهایی که گذاشتم میبینید که لبه های کار رو چسب چوب زدم و روی همدیگه گذاشتم و با میخ بادی (میخ کوب) به همدیگه محکمشون کردم. از داخل هم دیواره هارو شیار انداختم و صفحه زدم. برای کم کردن ارتعاش صدا و بازتاب های ناخواسته هم از پشم شیشه 2سانتی استفاده کردم. و اما در مورد بلندگوها من این بلندگوهارو از پاساژ امجد طبقه پایین سمت راست فروشگاه JBL آقای حجازی خریداری کردم که واقعا بلندگوهای های فای و خیلی خوبی هستند. ووفرها دونه ای ۴۰.۰۰۰ت/ میدرنج ها دونه ای ۲۰.۰۰۰ت/ و تیوترها دونه ای ۱۲.۰۰۰ت/ البته اگه تا الان گرونتر نشده باشه این قیمت ها مال تاریخ ۲/۳/۹۰ میباشد. اگه سوالی داشتید بخش نظرات بیان کنید تا بیشتر راهنمایی کنم و یا اگه دوست داشتید ایمیل بزنید.

 تیوتر های دام(گنبدی) ۱ اینچی. ساخت کره 

 میدرنج ۴اینچ سونی اصل (البته این ها فول رنج هستند و آقای حجازی به جای میدرنج میفروشند) کیفیت صدا و پاسخ فرکانسی خیلی عالی داره.

 ووفرها۶اینچ پرلس(peerless) اصل دانمارک هستند.(HiFi Woofer) باسهای نرم و دل نشینی داره.

 

منبع

www.omino.blogfa.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ جمعه 8 ارديبهشت 1398برچسب:, توسط سعید جوزی