وبلاگی مخصوص الغدیریا
وبلاگی مخصوص الغدیریا
سعید جوزی

  گوگل شرکت DocVerse را خرید
گوگل یک شرکت کوچک دیگر به نام DocVerse را خریداری کرد. در حالیکه اوضاع شرکت‌هایی نظیر یاهو به هیچ وجه مناسب نیست و این شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های خود بصورت مستمر مشغول تعطیل نمودن سرویس‌های خود هستند اما اوضاع در شرکت گوگل خوب است. گوگل با سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌هایی که با ایده‌های بکر آینده روشنی دارند و تصاحب آنها روز به روز امپراطوری خود را گسترش می‌دهد و این بار به فاصله چند روز پس از آنکه وب‌سرویس پیک‌نیک ، محبوب‌ترین ویرایشگر آنلاین تصاویر و عکس‌ها به گوگل پیوست . امروز خریداری شدن یک شرکت دیگر به نام DocVerse خبرساز شد.
شرکت DocVerse قریب سه سال پیش توسط دو کارمند شاغل در مایکروسافت به نام‌های Shan Sinha و Alex DeNeui تشکیل شد و آن دو پس از استعفا از مایکروسافت تمام انرژی و وقت خود را صرف ایده مشترکشان نمودند. آنها متوجه شدند که علیرغم گسترش برنامه‌های پردازش متن و نرم‌افزارهای اداری تحت وب نظیر Google Doc اما هنوز بسیاری از مردم مجبور به انتخاب تنها یکی از بین دو دسته نرم‌افزارهای اداری آفلاین و نرم‌افزارهای مشابه تحت وب هستند. آنها پلاگین سبک و کوچکی را برای نرم‌افزار مایکروسافت آفیس ایجاد کردند که به کاربران امکان به اشتراک ‌گذاری متون و اسناد را بین برنامه Office و سرویس‌های دیگر می‌داد. هنگامی که یک کاربر پلاگین مربوطه را نصب و اکانت خود را در داک‌ورس می‌ساخت هر تغییری که در فایل‌های پرزنتیشن تعریف شده در حسابش می‌داد بصورت تقریبا همزمان از طریق محیط وب قابل دسترسی بود. آنگاه فرد می‌توانست از طریق یک آدرس اینترنتی فایلش را بصورت عمومی در معرض نمایش دیگران قرار دهد یا از طریق تعریف نام کاربری و رمزعبور مخصوص مشاهده آن را محدود به کسانی کند که تمایل دارد.مشاهده‌کنندگان می‌توانستند فایل را ویرایش کنند یا نظرات خود را به آن بیفزایند. ارتباط دوطرفه‌ای که داک‌ورس بین کلاینت‌ تحت وبش و نرم‌افزار آفیس برقرار کرده بود باعث میشد تا هرگونه تغییر در یکی در دیگری نیز اعمال شود.اگر یک قسمت خاص توسط دو نفر بصورت همزمان تغییر می‌یافت از مالک فایل سوال میشد که کدام یک را تایید می‌کند و همچنین وجود قابلیت کنترل نسخه سبب میشد در صورتی که یک قسمت به اشتباه ویرایش شود به راحتی بتوان تغییرات را به حالت نخست بازگرداند.
اگرچه بعدها مایکروسافت با ارائه سرویس Office Live Workspace خود تلاش کرد همین قابلیت‌ها را به کاربران ارائه دهد اما همچنان DocVerse محبوبیت خود را حفظ کرده‌است. مدیران این شرکت در اظهار نظری در وبلاگ رسمی DocVerse ضمن ابراز خوشحالی از آنکه حالا گوگل مالک این شرکت به شمار می‌رود اعلام کرده‌اند که بزودی این سرویس به مجموعه خدمات و محصولات گوگل مخصوص شرکت‌های کوچک به نام Google Apps اضافه شود.
گوگل با خرید داک‌ورس گام جدیدی را در رقابت با مایکروسافت برداشته است. رقابتی که روز به روز برپیچیدگی‌اش افزوده می‌شود.

منبع

http://www.booof.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, توسط سعید جوزی